Friday, November 13

Ketakutan dan Harapan

"Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya, Dia memperlihatkan kepadamu kilat untuk (menimbulkan) ketakutan dan harapan, dan Dia menurunkan air hujan dari langit, lalu menghidupkan bumi dengan air itu sesudah matinya. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang mempergunakan akalnya." (30:24)


Allah sangat sweet.

Tak setuju?

Di antara nikmatNya, Dia beri padamu ujian, cabaran, halangan, mehnah, dugaan, sakit untuk menimbulkan kesedihan, kekecewaan, kebasahan (air mata), kesusahan, kepenatan, serta harapan, penyesalan, taubat, Redha. Dan Dia menurunkan kesenangan, pertolongan, pengganti, kesihatan, kebahagiaan, dari segala macam cara(langit yg luas) kepadamu dari segala harapan tadi untuk kamu rasa bersemangat, gembira, lega, bahagia dalam dirimu sesudah ianya sengsara, diuji, merana. Sesungguhnya pada yg demikian, terdapat tanda-tanda bagi orang yang menggunakan akalnya.



Sweet isn't it?



Yang sentiasa kaya takkan merasa kekayaannya selagi dia tak pernah miskin.

Yang sentiasa kenyang takkan merasa nikmat makanan selagi dia tak pernah lapar.

Yang sentiasa di atas tidak akan sedar diri selagi dia tidak merasa berada di bawah.

Yang sentiasa sihat tidak akan pernah merasai keindahan sihat selagi dia tidak sakit.

Yang sentiasa berjaya akan lupa diri dan tidak bersyukur selagi dia tidak merasa kegagalan.

Yang sentiasa dicintai takkan menghargai cinta itu selagi dia tak pernah dikecewakan.

Yang sentiasa di bawah CintaNya akan melupaiNya melainkan datang padanya ujian dan mehnah.



Allah Maha Sweet dan tiada yang paling sweet melainkan Allah. (^_^)

(P/S: Hidup ni macam erm couple kan die mase birthday, si gf dok tunggu2 si bf bagi hadiah, pastu bf dia kata, lupe la nak beli hadiah. pastu si gf pun kecewa sesgt smpi mlimpah ruah air mata. pastu mase balik bilik, tgk2 dh ade bear besar dgn bunga ros kt atas katil dgn tulisan, "I love you, sorry tadi gurau2 je, mne I leh lupe besday you."
dengan syarat, si bf n gf tu saling mncintai. sama dengan kita n Allah. kena cinta Allah n Allah cinta kita. Got it? Hee)

Selamat mencari Cinta Sebenar.

He's waiting for you.

No comments: